Katter flås och kokas levande




Jag läste precis en artikel på aftonbladet nyss om katters hemska öde i Kina.
Tydligen äts 10 000 katter om dagen i Guandong-provinsen och flera tusen av dessa transporteras lång väg först.
Det har varit demostranter som samlats för att demostrera mot katt slakten.
Hur man kan utsätta oskyldiga och helt ovetande djur mot en sådan tortyr gör mig illamående.
Det har även diskuterats att de resturanger i Kina som säljer kattkött slås ner, trots att det inte är olagligt att äta kött i Kina.
Demostranter hade berättat att många feta gatukatter hade försvunnit från peking, antagligen utav katthandlare.
Det finns dom som tar hand och ger dessa gatukatter mat och Många var därför upprörda över detta.

Läs mer om tortyren här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4026466.ab


Det är helt otroligt hur människor bär sig åt för att tjäna pengar.
Det spelar ingen roll vilka seder de har eller anledningar till att djuren ska tillagas levande,
Om det skulle ge tur eftersom att katter sägs ha 9 liv.
Jag tror inte att människorna hade uppskattat att bli kokade och flådda levande och att få den ända förklaring att man får glänsande hår, vackrare hy eller något ännu mer patetiskt om de tillagas levande.
Det borde finnas större gränser och jag hoppas att det blir någon som helst förändring nu efter att artikeln släpps.

Nu ska jag och Saphira äta lite frukost. Ha en fin morgon

Kommentarer
Postat av: soeticz

sv: aha, vad för webbhotell? :=

jamenvisst, hojta till då så ska jag hjäpa dig :)

läs inne på bloggdesign så får du lite extra info :)

2008-12-19 @ 18:04:24
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback