Kvällen innan kaoset

Det blir inte länge jag sitter uppe ikväll. I morgon är det dags för storhandling inför hela månaden och även för julafton.
Jag vill gärna inte tänka på hur mycket folk det kommer vara där.
Vilken tur att supersnälla och goa jimmie hjälper oss att frakta hem allt i sin bil nu när vi inte har någon egen.
Det hade ju aldrig gått att få med allt på bussen.
Jimmie har dock lite annat han och Miah ska göra i morgon så det är väldigt ont om tid.
För att allt ska hinnas med så ska jag möta upp dom i stan klockan 7:45 i morgon bitti, strax innan öppningstid på willys...
Jisses! jag som hade sovmorgon imån. Tur är det att min kära man ger mig sovmorgon på julafton istället.
Frågan är då bara om jag kommer få ro till att sova då med tanke på allt som ska fixas.
Mamma, Dennis och Eve kommer tidigt för min julgrötsmorgon och jag vill ju umgås lite med Saphira och Cico innan dom far iväg ett par timmar till Cicos släkt.
Jag får ta min sovmorgon nästa år ser det ut som :/
På sätt och vis kommer det att bli skönt när allt det här är över, även om jag ser fram emot det massor.
Roligast är väl ändå att få se barnens förtjusta miner och uppspärrade ögon över alla julklappar och förhoppningsvis glädjen över vad som gömmer sig i dom.
Saphira verkar äntligen ha somnat. Hon har skrikit hjärtskärande ikväll oxå, men det tog inte riktigt lika lång tid för henne att somna idag. Hoppas innerligt att detta lugnar ner sig snart.



Våran lilla älskling ligger på sin mysbädd framför Tv:n med sin vällingflaska och slappnar av
innan läggdags.
Nä nu ska jag se på film med min kära älskling innan sovdags.
Ha en fin kväll och slappna av bäst det går nu innan jul. Då finns det knappast tid till något annat än ''måste göra saker''.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback