Spädis farväl

Saphira tycker att gåvagnen är kolosalt skojig och för dagen i ära har hon sina nya födelsedagskläder.

Sista dagen på Spädbarnsgruppen. Efter ett helt år av denna härliga grupp där mammor kommer med sina barn 1-2 gånger i veckan för att träffa andra mammor och få svar på frågor eller stöd och hjälp efter en natt  med småbarnsskrik och ingen sömn av utbildade, duktiga och underbara barnmorskor.
Det är 5 mammor i varje grupp och barnen är emellan 0-12 månader.
Vi äter frukost och lunch tillsammans i ett mysigt kök där en duktig kvinna står vid spisen och lockar alla med dofterna därifrån som fyller hela rummet där mammorna sitter i dom sköna sofforna och pratar och de lite större barnen leker tillsammans.
De blir ens familj under det här året och det var väldigt sorgligt under dagen då det var min och Saphiras tur att lämna dom för att min lilla tös blivit stor tjej.
De lyckades till och med efter många om om men att locka in mig i stickarintresset.
Många av mina såkallade fynd har redan gått som julklappar, men en har jag dock kvar.




Ett utav mina fynd.




Dags för kalas och öppna lite presenter. Kompisen Mira sitter bredvid.



En liten söt pekbok om olika djur passar alla små.
Sockorna och tomten är stickade utav personalen i gruppen =)



Även jag hade ju min sista dag så en trevlig överraskning med rosor, lyckoönskningskort
 och paket blev en fin avslutning på denna dagen.
Lite komiskt var det ju oxå att de inte hade kollat närmare på mönstret på balongerna och
upptäckte för sent att det var för 40-års firande... eller också var det en smula medvetet för att retas.. hehe =)



Lite glass med hallon och chokladsås satt väldigt bra och Saphira var stormförtjust.




Nu är det allt dags för lilla familjen att sova sött. Saphira har visserligen sovit sen 7, så hon sussar redan gott.
Ha en fin kväll allisammans. På återseende i morgon.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback