Myskväll i väntan på morgondagen



God jul på er. Kan vi komma närmare den underbara julafton än så här?
En dag med så mycket pyssel, pill och förberedelser. Stressigt och dyrt, absolut,
men är det inte värt det en gång om året?
Det tycker då jag och jag fixar och donar så mycket det bara går för att få det så trivsamt och minnesvärt som
möjligt. Allting känns annorlunda på julafton. Det är en speciell känsla.
Det är som om världen utanför står stilla och tar en paus just den dagen för att alla ska få fira julen på sitt sätt.
Alla dofter av pepparkakor, mat och glögg. All belysning och överraskningar i spännande paket.
Alla program på Tv tillägnad just den dagen och gemenskapen med familj, släkt och vänner.
Ojojoj.. nu fick  jag gåshud bara av tanken.. hehe...




Saphira äter sin kvällsmat från pappas tallrik ikväll.
Att få pilla i sig maten var spännande, men krävdes dock ett bad efteråt.
Nu ligger hon mätt, belåten och nybadad och sover gott.
Hon har vaknat ett par gånger ikväll när hon tappat nappen, men inte ett knyst sa hon när Cico
lade ner henne i sängen. Det är bara pappa som gäller ikväll verkar det som ;)




När vår lilla pärla hade somnat så hade jag tid till att dekorera mina apelsiner.
Nejlikor är vassa små rackare och det ömmar rejält nu efteråt, men det var det värt.

Nu tror jag att jag ska ta mig något att äta och sedan hoppa i säng.
Våra katter ligger så gott och sover i soffan att jag blir sömnig bara av att titta på dom.
I morgon är ingen vilodag hur mycket det egentligen är meningen till att vara det,
men jag ser så hemskt mycket fram emot det och framför allt maten ;)
God jul på er alla, på återseende i morgon!




Luzifer till vänster och Vilda till höger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback