sjuklingar

Det blir inte mycket uppdatering utav bloggen för tillfället.
Vi har alla här hemma legat sjuka i flera dagar. Det blev värre efter nyår :/
Bara tanken på att koncentrera mig på bloggen har gett mig mer huvudvärk än jag om möjligt har, så jag har tillbringat dagarna nerbäddad i soffan istället framför en mysig film.
Jag och Cico har ju självklart turats om med att vara med Saphira för även Cico är inte frisk än, men Saphira har inte krävt mycket uppmärksamhet utan har mest legat och myst i sin goa bädd i ett skåp i bokhyllan..
hmm.. jag vet att det låter illa.
Så här var det att det var en öppning med två våningar för till exempel dvd filmer eller böcker, men hyllan som satt fast i mitten roade sig Saphira att dra ner så den åkte bort fartast snarast så hon inte skulle få den på sig.
En dag när hon låg och myste framför TV:n på sina filtar med vällingflaskan så drog hon med stånk och stön in filtar och kuddar i det lilla utrymmet och drack sin välling där.
Det såg så himla roligt ut när hon gjorde det och hon verkade faktiskt gilla att ligga så trångt och avsides så vi lägger dit filtarna ibland även nu.

Jag lade in ett kort i förra inlägget när hon ligger där. Lägger in ett nytt om ni har missat tjusningen.
Det påminner mig lite om den lilla talande koppen i skönheten och odjuret.
I slutet när koppen förvandlats tillbaka till ett barn frågar ju denne sin mamma: Måste jag sova i skåpet?
Lika gulligt varje gång jag ser det :)


Kommentarer
Postat av: Indra

Skratt Men lilla sötnöten! Ni måste ju börja bygga kojor till henne. Hehe! Det är ju uppenbart att hon gillar sånt. s

Nu ska jag jaga dig på msn! Såg precis ditt mess.... ;-)

Kramizar!

2009-01-04 @ 11:05:07
URL: http://blog.cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback